Monday, November 1, 2010

November Rain

''if you want to love me, then darlin' dont refrain..

or I'll just end up walkin' in the cold November Rain.."

1st post sempena bulan november ni aku nak post pasai November Rain (NR).. kalo sapa yg dah lama kenai aku mesti dah tau influence november rain ngn aku ni.. antara lagu faveret aku dan juga mmg faveret sgt2 dah la.. mau dah dekat saploh tahun dah aku lyn lagu ni.. ni pasai time aku beranak dulu tok aku cerita banjir besar melanda Kedah.. maka hujan turun dengan jayanya la.. so aku beranak time november rain la.. hebat dak aku..?

lagu november rain ni dikira legend time rock kapak dulu la.. lagu ni aku percaya bg pengaruh kepada rockers zaman tu.. smpai hari ni pon Slash pemain gitar utama lagu ni diminta mencipta lagi sebuah lagu yg sama 'berhantu' mcm lagu ni.. NR merupakan antara lagu2 zaman tu yang still pemes smpai hari ni.. kalo tak pcaya tgok gmbaq bwh ni..


walaupon dah dekat 20tahun dah lagu ni.. tp mendapat 19juta viewers.. 19juta beb.. tak pcaya pebesaq la gmbaq 2.. bukan photoshop.. p la kat video ni kat youtube kalo tak pcaya.. JB boleh ka dapat smpai 19juta..? legend tetap legend beb..!

so.. moh la kita sesama layan lagu legend ni.. khas sempena bulan kelahiran aku..

1 November 2010 hujan mencurah2 ke ladang gandum.. eh.. silap.. sawah padi blakang umah aku.. mmg mood NR la time aku tulis blog ni..

No comments: