Thursday, June 10, 2010

Dunia dah DEMAM


selepas 4 tahun menyepi kini kembalilah tropi Piala Dunia FIFA memunculkan dirinya kembali.. bermula bulan ini populariti tropi ini telah mgalahkan populariti Lady Gaga dan ia telah membawa demam ke seluruh dunia.. demam bola..

negara2 yg layak ke Piala Dunia 2010

tinggal satu hari menjelang sepak mula Piala Dunia FIFA di Afrika..ramai org telah bersiap sedia menantikan ia bermula.. setelah ramai yg telah menetapkan pasukan pilihan masing2 utk disokong.. tokeh2 kedai mamak mula menaikan harga air ais kosong disamping merepair televisen lama demi pemintaan peminat, para majikan mula mengubal polisi pengharaman MC dibulan ini disamping klinik2 swasta mula menempah buku MC mukasurat extra, aweks2 pula mula memnyoping baju2 pasukan pilihan boipren mereka utk dpakai bersama walaupun tak penah minat bola.. haha.. hebat sungguh influence Piala Dunia ni..

byk kejutan yg berlaku menjelang sepak mula nanti.. dan yg menjadi bualan hangatnya adalah ketiadaan beberapa player hebat yg tak dapat beraksi pada kali ini yg dikatakan akan mengurangkan seri Piala Dunia ini..
Brazil tidak menyenaraikan Ronaldinho dan juga Alexandre Pato yg boleh dikatakan sbg antara tarikan Piala Dunia ini..
di samping itu, ramai juga player2 hebat tidak dapat beraksi antaranya ialah John Terry,Ferdinand,Drogba,Robben,Ballack, dan Pirlo.. adakah ketiadaan mereka ini akan mengurangkan seri Piala Dunia ini.. ataupun Piala Dunia ini memang berseri2 atas namanya sendiri..? jawapannya tentulah di pikiran anda semua..






muka2 yg di'bar' oleh Dr.Nakamura dr memasuki Piala Dunia.. Haha!

dan aku masih belum lagi mengonponkan negara mana yg akan aku sokong selepas Egypt(Mesir) gagal layak untuk beraksi kali ini.. dikala Malaysia masih asyik bercakap tentang Final Pestabola Merdeka dengan Korea time zaman Mokhtar dulu.. dulu................ "satu Malaysia turun! haha..
apa2 pun.. perhatian aku tentulah kepada Lionel Messi.. mampukah dia mempamerkan aksi terbaiknya untuk Argentina membawa pulang tropi kali ini sekali gus menjadi pemain terbaik dunia..
-adakah Brazil yang merupakan kuasa besar bola sepak menjadi satu2nya negara memenangi Piala Dunia ini di semua benua di dunia..?
-mungkinkah Sepanyol yang menjadi pasukan pilihan turun dengan barisan permain terhebat dalam sejarah bola sepak mereka menjadi juara kali ini..
-dapatkah pasukan2 kerdil membuat kejutan seperti di Jepun& Korea dahulu yang menyaksikan gergasi2 tumbang awal..
perlukah kita bertaruh setelah kerajaan meluluskan lesen judi pada Piala Dunia kali ini?haha.. semuanya akan terjawab selepas sepak mula Piala Dunia kali ini.. sama2 kita saksikan..!

Senarai Juara Dulu
YearWinnerRunner-upHost Nation
2010 ......................... South Africa
2006ItalyFranceGermany
2002BrazilGermanyJapan / Korea
1998FranceBrazilFrance
1994BrazilItalyUSA
1990West GermanyArgentinaItaly
1986ArgentinaWest GermanyMexico
1982ItalyWest GermanySpain
1978ArgentinaHollandArgentina
1974West GermanyHollandWest Germany
1970BrazilItalyMexico
1966EnglandWest GermanyEngland
1962BrazilCzechoslovakiaChile
1958BrazilSwedenSweden
1954West GermanyHungarySwitzerland
1950UruguayBrazilBrazil
1946Not heldWW-II
1942Not heldWW-II
1938ItalyHungaryFrance
1934ItalyCzechoslovakiaItaly
1930UruguayArgentina
Uruguay



Sejarah Final Piala Dunia di
(klik sini)

No comments: