Wednesday, November 23, 2011

International Relations

post kali ini bukan nak cerita pasai Harimau Muda yg menang pingat emas semalam. apapun tahniah la kat Malaysia sebab berjaya mempertahankan pingat emas.. sekurang2nya zaman bolasepak kita kembali.. 3 finals in past 3 years dan 2 kali menang dengan Indon.. the statistic show it all..

nak cerita byk pasai game kelmarin pon tak guna mesti hampa semua tengok live dgn mata hampa sendiri lepaih tu dgn semangatnya membaca blog2 pasai kemenangan harimau muda neh.. paling best tgok kwn2 aku post status FB dan tweet pasai game malam tu la.. ada yg dok puji team Malaysia tak kurang juga yg mghentam Timnas Indon dan juga kelaku supporters depa.. untung la hampa..

untung la sebab boleh post dgn overgumbiranya dan dgn overnya menghentam kelaku player Indon dan supporters depa tu.. pasai aku tak boleh buat macam tu kat FB n tweet.. disebabkan aku mempunyai "International Relations" jadi aku terpaksa mgambil dasar berdiam diri.. demi takmau memburukan hubungan dua hala ini.. cewah..

jadi kat sini la aku nak komen sikit pasai kelaku tak elok orang2 disebelah sana neh.. bukan semua tak elok ok kelalu.. yg 'sorang' aku kenai ni elok ok.. hehe.. ;) memandangkan kalo aku post yg tak elok kat FB nt dia boleh tengok kat wall aku dan maybe dia tak penah tau yg aku ada blog ni.. huhu..

syukur pasai team kita menang atas segala yg dilalu oleh player2 kita kat sana.. memandangkan kelalu tak elok player2 dan juga supportes depa yg seperti kita dah tau depa lansung tak hormat lagu kebangsaan kita, membakaq bendera kita hanya pasai kalah 1-0 di peringkat kumpulan.. sorakan 'malingsia' dan 'boo~' selalu dah kita dok dengaq.. paling terok sekali bas team kita utk ke stadium ditahan oleh supporters gila Indon tak bagi team kita masuk final.. lasts masuk dgn barracuda la player kita.. lepas Harimau muda menang penalti tak sempat players2 kita nak celebrate boleh pegawai kesihatan serbu masuk ke padang utk buat ujian Dopping kat player kita.. semua modai nak jatuhkan team kita la ni.. jenih tak leh terima hakikat sungguh bangsa ni.. (tp sorg ja tak mcm tu.. hehe..) lpaih tu plak.. Indon lansung tak hormat majlis pnyerahan pingat bila depa semua terus masuk ke bilik persalinan time team kita menerima pingat emas.. burok sungguh kelaku.. (sama macam Real Madrid) bodoh sombong..!

(gambar) Ong Kim Swee tidak dapat meraikan kejayaan ke final bersama anak buah selepsa tamat perlawanan kerana dihalang oleh beberapa 'body guard' kejohanan sukan sea yang bertindak ala samseng. Benar jurulatih kita digantung perlawanan daripada berada di bangku simpanan tetapi seperti sudah dirancang oleh pihak yang lain, sebaik tamat perlawanan ketika jurulatih berbangsa Cina itu turun daripada tangga dan dihalang oleh 3-4 'samseng upahan' tersebut. Bukan mahu mencari publisiti murahan, namun tindakan menolak Ong Kim Swee seperti mahu bertumbuk dan bergaduh itu yang amat dikesali kerana jurulatih Harimau Muda itu bukannya 'penjenayah' ! Atas dasar apa beliau dilayan sebegitu? Keselamatan kah? Apapun diharap skuad ini tabah menghadapi sebarang dugaan yang datang kepada mereka.


apapun tak semua supporters indon yg buat kelaku lagu ni.. dan ada juga yg dah sedaq yg team depa masih tak mampu nak saingi malaysia seperti yg diluahkan oleh salah sorg supporters tegar timnas kat sini..
mcm tu juga 'duta' indonesia aku awai lg dah text aku wish "congret n happy for us..!" hehe.. pasai tu aku tamau mgeruhkan lagi 'int. relations' ini.. keh..keh..keh..

tahniah Harimau Muda..!

p/s: ohh.. aku lupa ada jgk post pasai kelaku tak elok penyokong kita time lepas team kita menang di Gelora Bung Karno yg 'dia' share kat aku..

(sorry imi if u ever read this post.. ;) )

No comments: