Wednesday, April 6, 2011

media politik

setiap hari aku akan belek surathabaq selalunya aku baca online tapi kadang aku suka belek yang kertas punya sebab 'feel' dia lebih yang saja yang paham.. seperti biasa setiap kali lalu kat kedai runcit yang ada jual surathabaq aku akan lepak untuk belek surathabaq secara percuma.. hihi..

baru2 ni dan aku yakin hampa pon tau bila.. tekejut aku bila tgok satu surathabaq perdana kat page depan dia terang tunjuk previu video yang tak sepatutnya kita tengok.. mmg la ada surathabaq lain yg sebelum2 ni ada tayang video2 mcm 2 kat page depan.. tapi tu surathabaq tabloid.. kena paham konsep la surathabaq tabloid ngn surathabaq arus perdana..

ini la terjadi apabila semua benda nak dipolitikkan.. aku pon pelik pasai pa la rakyat Malaysia ni taksub sangat dengan politik.. demi kepentingan tertentu sampai sanggup keluaqkan berita-berita dengan siap video lagi kat media arus perdana.. aku pikir2 balik.. takkan la nanti anak2 aku time sekolah rendah dah terdedah dengan berita mcm ni bila baca surathabaq dan tengok berita..


aku mmg tak menyebelahi mana parti politik.. tapi hampa pikiaq la sendiri balik elok.. back in fews year kita asyik dilimpahi dengan berita2 mcm ni.. aku pon dah naik cemuih dah.. tambah2 lagi dekat2 nak pilihanraya.. kemon la.. (come on bak kata Jambu).. aku yakin hampa2 semua yg baca blog aku ni mesti mgaji tinggi2.. tak sia2 mak pak hampa hantaq ngaji tinggi2.. tapi kat mana hampa letak akal rasional hampa..? benda mcm ni pon takleh pikiaq ka..?

sekali lagi aku nak mention aku tak sebelah mana2 pihak pon.. goment ka pembankang ka.. series aku takdak kat mana2 side.. aku sebenaq dah cemuih dah.. mesti dekat elections ni mesti keluaq pnya cerita2 mcm ni.. bagi aku.. takdak side mana2 pon yang buat kerja betoi.. masing2 sama ja.. zaman sekarang ni semua buat benda demi kepentingan diri.. tak kesah la side mana pon memerintah.. masing2 akan buat benda yang sama ja.. toksah nak belakon baik.. Rasulullah saw ja yg maksum kat dunia ni..

mai p la parti politik mana pon kat dunia ni.. masing2 sama ja.. tak penah buat keja betoi pon.. ahli politik ni la sebenaqnya pelakon terbaik kat dunia ni.. dalam dunia ni HAMAS ja satu2nya parti politik yang aku sokong dan sanjung.. yg lain2 tmasuk kat Malaysia ni semua tu belakon semata2..

bendera HAMAS kat meja stadi aku

ps: aku lebih suka adored kat rockstar2 drp adored kat ahli politik yg kononnya pemimpin.. sebabnya hampa pikiaq la seniri..

No comments: