Friday, March 11, 2011

'Bubble Tea'



lagu p ramlee ada bertajuk 'barang yang lepas usah dikenang'.. tp dah suddenly its crossed our mind nak buat mcm mana la kan..? what can i do.. 'love is one big illusion i should try to forget.. but there is something left in my head'.. hampa nak kata aku jiwang pon jiwang la.. lecturer kawan aku ckp orang jiwang ni bercita2 tinggi.. haha..

aku pi Jitra untuk melayan kerenah junior aku sorang ni dan kami hang out bersama beberapa orang lagi suspek.. after bersosial on the way kami nak kuaq ni budak2 ni nampak kiosk 'Each-A-Cup' dan Chot.. salah sorang suspek cakap dia nak 'Bubble Tea'..


at that time otak aku terus berformula: Each-A-Cup + Bubble Tea = 'She' / Yishun .. Ya..! Yishun.. sebuah kawasan di utara Singapore kalo hampa semua taktau.. dah lama jugak aku tak dengaq pasai Bubble Tea ni.. sebab dulu sorang ja dalam hidup aku dok asyik sebut pasai Bubble Tea ni.. 'her' favourite..

Each-A-Cup kat Jitra Mall

tapi dulu takdak la Bubble Tea kat Kedah ni.. so aku tak tau la mcm mana rupa BT ni.. semuanya on my imagination based on what 'she' storied to me.. 'she' so addicted to BT and how 'she' dying to go back to 'her' hometown at Yishun, Singapore just to have a cup of BT.. i bet untill now 'shes' still the same *sigh... 'she's half Singaporean dan selalu balik kampung dia kat Yishun tu.. maybe time tu kat Singapore ja kot yang ada joai BT dan kiosk Each-A-Cup..

but now..! mcm tak percaya.. Each-A-Cup and BT is just in front of my eyes.. bukan setakat ada kat Jitra.. tapi kat UUM pon ada kalo hampa nak tau.. tp bukan Each-A-Cup la.. ni company Cool Blog.. tak percaya pi tengok kat Varsity Mall.. Cool Blog pon ada bukak dekat AS Mall.. Waw..! Kedah Maju 2010.. ni la bak dialog pilem Mamat Khalid 'pembangunan depan mata tak nampak'
mmg betoi.. huhu.. boleh kerap try BT la lepaih ni.. huhu..




p/s:'HATE that i LOVE you'