Thursday, February 11, 2010

..College Darkest Hour..

sound scary n gempakk je kan bila baca title kali neh.. mmg mcm gempakk la jgk cerita utk kali ni.. well title kali ini disebab oleh dua cerita yg berlaku dekat Kolej Bank Rakyat, Bukit Kachi dlm 2 minggu neh.. mcm2 la jadi.. dah 3 sem dah aku hidup kat Kachi ni tanpa sebarang masalah dan juga kehidupan aku agakla bahagia di sini selama ni.. mcm mana la dua sem kebelakangan ni mcm2 ja jadi kat Kachi neh..?

start dari sem lepas mula ada kes hilang moto.. kalo tak sebelom ni tak pernah pon rasa susah hati nak tggal moto kat parking.. then tetiba jadi berlaku krisis air.. bangun pepagi punya la semangat nak p kelas.. masuk2 je bilik air takdak air.. crap.. apakah semua ini.. yuran dah potong dah PTPTN.. di manakah hak kami..!!? haha..

so.. cerita dia bermula mcm ni la sem ni.. sem ni aku sedikit bersemangat turun malam2 bermain futsal bersama budak-budak neh.. aku turun la dengan kasut converse putih lama aku yg aku beli since lower six lg.. conditionnya pon dah tak berapa ok la.. so dah selalu sgt dah turun main aku pon beli la kasut futsal baru kebetulan keluar ngn Ateh yg nak p Al-Ikhsan.

lepas baru dua kali turun try kasut baru tu yg baru nak bg 'ngam' ngn kaki.. malam time turun main futsal.. muncul pengetua kat court futsal.. kami di lecturenya mlm tu psal tak tido lg dekat pkul 2 pg sb main futsal.. dia berkata waktu gelap universiti adalah bermula pkul 12.30 mlm.. dan tiada lg aktiviti yg dibenarkan selepas waktu itu.. dah la tgh hot kena lecture.. lepas tu dia sound rambut aku yg tgh panjang mengurai neh.. hehe.. lantak hg la..

takleh la kami bermain futsal lg mlm2 lepas ni.. dah la aku ngn ateh yg baru beli kasut ni.. 'kecewa RIMBA BARA.. hehe.. tp tak kecewa sgt la.. lepas tu main lagi jgk mlm esoknya..

second nya.. cerita yg menyayatkan hati di kachi di mana seorang pelajar semester dua telah meninggal dunia kat bukit kachi ni.. dan sebab kematiannya dianggap misteri.. bak misteri nusantara 2 la.. kerana kematian dia diceritakan adalah sebab ganguan makhluk halus.. di sebabakan ganguan makgluk halus tersebut dia telah berlari dan terjun ke dalam gaung di tepi Bukit Kachi ini.. dan meninggal dunia ketika tib di hospital.. Al-Fatihah utk beliau..

dan selepas itu meletop la kejadian budak2 kena Histeria dia Bukit Kachi ni termasuk la si Sheril, ( mmg nama sebenar) hehe.. turut menjadi mangsa kejadian..

mcm2 la benda jadi sem ni.. masalah air.. kad astro hilang.. tak leh main futsal tgh2 mlm.. blackout.. sliper aku org pinjam tak taw sapa dia.. haha.. mcm mana la Bukit kachi boleh jadi 'dark' mcm ni sem ni..? hm.....?

2 comments:

tYrOx said...

xpa pes ttp bleh punya..

capixblacksweet said...

kalo PES tak boleh aku rasa jd mcm kat Bangkok blok C nt.. haha..