Tuesday, August 9, 2011

'duit pecah' baru Malaysia

pada yang tak tau dan yang dah tau.. Malaysia tak lama lagi akan mgeluaqkan syiling terbaru bagi menggantikan syiling yang lama. rupa syiling tersebut adalah macam ni:

tapi apa yg mengkontrovesikan disini apa yang aku dapat dari blog adalah kelihatan seperti corak 'Star of David'. ada sapa tak tau apa itu star of david..? star of david adalah bentuk bintang atau seperti pentagram yg terdapat kat bendera Israel nuu~


Persoalannya, adakah "Star of David" sengaja dicetak pada duit syiling terbaru ini atau ia skadar suatu kebetulan? Apa perlunya lambang bintang enam ini diguna untuk menggantikan lambang bulan dan bintang pada syiling lama?

Jika dilihat, lambang bulan dan bintang pada duit syiling sebelum ini menggambarkan Islam sebagai agama rasmi Malaysia. Jika "Star of David" pula digunakan, adakah ia menggambarkan sokongan secara tersirat Malaysia kepada negara Yahudi Israel dan agenda Freemason?

pikiaq2 dan renungkan laaa~

2 comments:

lunaticg said...

Salam.
BNM dah jawab isu ini. Tiada persamaan corak anyaman orang asli itu dengan star of david Israel.

Mesti ramai yang tak pernah melawat perkampungan orang asli ni. Tu yang timbul isu ni kan?

capixblacksweet said...

trimas lunatic.. maybe ni hanya kebetulan bila sekali imbas maybe npk mcm star tu.. maybe isu ni hanya nak diperbesarkan oleh sesetengah pihak.. trimas sekali lg.. =)