Tuesday, January 20, 2009

1.. Kasih Yg Abadi..






Bayangkan apa yang sedang dipesan oleh Ibunya sebelum dia menghembuskan nafas terakhir.
Bagaimana kah perasaan anak ini dan apakah keadilan yang diharapkan akan membuka mata dunia?



Kita dapat melihat bagaimana kepedihan hatinya apabinya menghembuskan nafasnya yg terakhir dipangkuannya.. tak dapat kita bayangkan bagaimana perasaannya ketika itu..

kepada rakan2 aku.. yg masih mempunyai ibu.. segeralah memohon maaf dan meminta ampun kepada ibu anda keatas segala kesilapan yang anda telah lakukan terhadapnya.. selagi kita berkesempatan..

kepada mereka2 yg terlalu jauh hatinya kepada ibu mereka.. segeralah dekatlah kembali hati itu kepada ibu.. sesungguhnya cinta kita kepada seseorg itu hanyalah mainan dunia sehingga kita berjumpa seseorg yg benar2 ditakdirkan utk kita.. cinta dan kasih seorag ibu adalah kasih yg abadi.. kasih yg tiada tolok bandingnya di dunia ini.. kasih yg membawa ke syurga.. kata org tua.. syurga di bawah telapak kaki ibu.. mmg ada kebenarannya..

selagi kita mempunyai seorang yg bergelar ibu.. jgn lah dilupakannya.. jgnlah kita lebih mengutamakan org lain dari kasih sesorg ibu.. jgn sampai suatu masa.. dia akan pergi meninggalkan kita.. dan di kala itu la kita menangisi pemergiannya.. dan menyesali segala perbuatan kita dan menagih kembali kasih abadi yg satu2 nya di dunia ini..

No comments: